а ви не пробували подумати про те, що, може, людина про це не знає? або просто вірить, що так є?vasyl eger писав:OT chomu tak e sho "nashi (russki)" "naukovci, zhurnalisty ... " pyshut taki durnyci
yak " vovka i kabana" охота на этого зверя там просто запрещена"![]()
![]()
або не має доступу до таких даних та не володіє інтернетом чи іноземними мовами?
буває так, що перша сильна думка забиває всі наступні. як кохання з першого погляду. і потім все інше здається вторинним і не істинним. інколи давня (перша) інформація видається більш значущою. наприклад, дотепер в різних програмах, підручниках і на сайтах пишуть про те, що ховрах є супершкідником ланів, або сліпушок шкодить ланам. або, навпаки, нетопир білосмугий, який наростав свій ареал і чисельність в Україні у сотні разів і є за статусом інвазійним видом, внесений до переліку рідкісних і зникаючих. бо так було і так всі знають.
окрім того, існує сильний потік біоетичних концепцій, для яких є надзвичайно сприятлива ситуація: і прижиттєві методи досліджень при навчанні і роботі, і 75% міського населення, яке не уявляє, як це можна півня зарубати, і зміщення уявлення про дику природу на мультяшну картинку, і посилення в суспільстві ідей абсолютної цінності життя. це об'єктивний процес. і тому людина з асфальту все це сприймає нормально. тобто є попит на такі ідеї. і якщо вони мають резонанс і якісь відповідники у суміжних суспільствах (країнах, регіонах, культурах, соціумах) - це стає об'єктом подальшого відтворення, умноження, копіювання, клонування.
окрім того, не забувайте, що існує відмінність наукового знання (яке має бути динамічним і по суті працювати на зміну загальноприйнятих уявлень = парадигм) та діючих парадигм. наразі відбувається зміна парадигм. світова політика (зокрема й пирродокористування) стає екоцентричною. щоправда, треба розрізняти власне науку від політики. в політиці завжди є доцільність. в науці мають буди факти. колись Любіщев прекрасно описав відмінності між теорією, гіпотезою і вченням (Любищев А. А. К логике систематики // Воронцов Н. Н. (ред.). Проблемы эволюции. – Новосибирск, 1972. – Том 2. – С. 45–68.). особливістю вчення (хоч дарвінізм, хоч марксизм) є штучний підбір фактів і закривання очей на те, що не відповідає головній ідеї. таке, власне, брехнею назвати важко. просто прикре виключення із загального правила. мета вчення - стати парадигмою.
так і в охороні природи. і в статусі вовка. підозрюю, що кінцевим результатом стане не заборона полювання, а диференціація статусу виду в залежності від регіону, екосистеми та форм господарювання - від охорони до регуляції або знищення. так, як це викладено у відносно недавній дисертації Кучмеля щодо вовків Білорусі (1998). ось фраза з відгуку на його дисертацію: "Предложенная схема дифференцированного подхода к управлению численности волка в разных частях ареала по критериям целесообразности его охраны или отстрела представляется нам важной в свете современных природоохранных тенденций и переходе к новой системе ресурсной оценки среды с учетом значимости и доступности биоресурсов на данной территории.". ми ж вовка в Києві не охороняємо? але городяни мусять знати про роль цього виду в природних екосистемах і потреби її збереження у природі. тому у нас має бути актуальним і питання збереження виду в природі, і діючий на практиці диференційний підхід до регуляції виду.
ну перегнули трошки.... змістили питання важливості збереження виду на питання шкодочинності мисливців. але ж то не наукове дослідження з фактами та їх аналізом, а добірка думок. що поробиш. мабуть мисливці таки дали привід? а може, якась образа на мисливців? чи на науковців? бо ж сварять і тих і інших. кожна упередженість, якщо це упередженість, має своє давнє коріння і своє сучасне пояснення.... тож чому так написано? як кажуть поляки, "бо так!". от людина так думає і все. і, впевнений, вона в це вірить....
