дискусійний клуб з питань економіки науки
Додано: Чет січня 27, 2011 4:00 pm
Денис Вишневський надіслав цікавий анонс і пропонує дискусійний клуб з питань економіки науки.
давня суперечка щодо "чистої" ("фундаментальної", "дійсної") науки і науки, пов'язаної із впровадженнями (прикладної, галузевої тощо), не має свого вирішення і скорше за все не буде мати. чи є підтримка науки інвестицією? чи може буди наука в чистому вигляді? чи матиме попит наше спеціальне суто теоретичне знання? чи варто витрачати кошти на "чисту" науку і підтримку наукових шкіл? кого чекають і на кого розраховані гранти? питань багато. одне з них піднімається у матеріалі, запропонованому для ознайомлення і дискусії. матеріал надзвичайно цікавий і важливий для розуміння тих процесів, які відбуваються тут у нас, у нашому суспільстві, соціумі, товаристві. (але! прохання відповідати не на ці питання, а на заявлену нижче конкретну тему щодо економіки науки....)
Отже, про синдром бідної науки з генерацією ваших думок щодо можливих шляхів його подолання....
Добрый день! Интересная статья-анализ локального постсоветского научного сообщества
(социологи) http://www.soclabo.org/rus/journal/5/3/vers/40/
"С одной стороны, наука представляет собой систему распределения денежных ресурсов, необходимых для проведения исследований и вознаграждения ученых, и в этом смысле мало отличается от других областей занятости (что позволяет анализировать ее традиционными экономическими методами — см., например: Wible 1998; Семенова 2007). С другой стороны, она функционирует как система обменов вниманием между теми, кто ею занимается. Заниматься наукой — значит участвовать в постоянной битве за то, чтобы привлечь внимание коллег к своей работе и побудить их привлекать к ней внимание тех, за чье внимание они сами в дальнейшем будут бороться, ссылаясь на нас как на источник, из которого они черпали эмпирические данные и теоретические конструкции."
http://www.soclabo.org/rus/journal/5/3/vers/40/
давня суперечка щодо "чистої" ("фундаментальної", "дійсної") науки і науки, пов'язаної із впровадженнями (прикладної, галузевої тощо), не має свого вирішення і скорше за все не буде мати. чи є підтримка науки інвестицією? чи може буди наука в чистому вигляді? чи матиме попит наше спеціальне суто теоретичне знання? чи варто витрачати кошти на "чисту" науку і підтримку наукових шкіл? кого чекають і на кого розраховані гранти? питань багато. одне з них піднімається у матеріалі, запропонованому для ознайомлення і дискусії. матеріал надзвичайно цікавий і важливий для розуміння тих процесів, які відбуваються тут у нас, у нашому суспільстві, соціумі, товаристві. (але! прохання відповідати не на ці питання, а на заявлену нижче конкретну тему щодо економіки науки....)
Отже, про синдром бідної науки з генерацією ваших думок щодо можливих шляхів його подолання....
Добрый день! Интересная статья-анализ локального постсоветского научного сообщества
(социологи) http://www.soclabo.org/rus/journal/5/3/vers/40/
"С одной стороны, наука представляет собой систему распределения денежных ресурсов, необходимых для проведения исследований и вознаграждения ученых, и в этом смысле мало отличается от других областей занятости (что позволяет анализировать ее традиционными экономическими методами — см., например: Wible 1998; Семенова 2007). С другой стороны, она функционирует как система обменов вниманием между теми, кто ею занимается. Заниматься наукой — значит участвовать в постоянной битве за то, чтобы привлечь внимание коллег к своей работе и побудить их привлекать к ней внимание тех, за чье внимание они сами в дальнейшем будут бороться, ссылаясь на нас как на источник, из которого они черпали эмпирические данные и теоретические конструкции."
http://www.soclabo.org/rus/journal/5/3/vers/40/